torsdag 27 december 2012

Vardag igen.....

En mellandag i vårt fjällparadis då maken varit ner till Dikanäs och hämtat hyrbilen, och då det är en relativt ny Cross country så blir jag livrädd att han ska komma på bilbytartankar. Själv har jag städat lite och börjat ta hand om julmaten som blev en laxlåda och en skinkpastasås som vi ska bjuda syster och svåger som i morgon kommer rattande från Fatmomacke. Diskmaskinen går på högvarv, nu när maken köpt maskindiskmedel på vägen hit hem.

Jag själv har gått tillbaka till mitt bloggregister och hittat en länk till E-slöjdbutiken där jag alldeles nyss köpt den här trevliga boken till mig själv.
Det är otroligt hur nära vi kan vara cyberrymden här i vårt fjällparadis.

God fortsättning på er alla.

3 kommentarer:

  1. Boken är verkligen trevlig, jag köpte den för några veckor sedan. Men just ny vävar jag med en ny självbyggt Inkle Loom och brickvävning bör vänta lite.

    SvaraRadera
  2. Så glad jag blir, och så spännande det blir i när vi kommer hem och jag får boken. Jag har nästan alltid en brickband på gång i en liten bandvävstol som jag väver i framför TV:n på kvällarna.

    Vad är en Inkle Loom? har du bild på den på din blogg?

    SvaraRadera
  3. En Inkle Loom är en amerikansk typ av bandvävstol. Min man bygdde en sådan för mig, du kan se den på min blogg:
    http://strick17.blogspot.de/2012/12/bandweben-mit-dem-inkle-loom.htm
    Och här:
    http://strick17.blogspot.de/2012/12/bandweben-mit-dem-inkle-loom-ii.html
    viser jag hur man vävar på den.
    Jag har en Glimåkra Bandvävstol (golvmodell):
    http://strick17.blogspot.de/2012/02/bandweben-als-resteverwertung.html
    och några bandvävskedar men jag är verkligen begeistrad hur bra det är att väva med en Inkle Loom. Just nu försöker ja att väva bokstäver.

    SvaraRadera