lördag 18 maj 2013

En arbetsdag.....

Idag har  det grävts, planterats med.mera och jag är jättenöjd, trots att ryggen värker och det känns som om den ska gå av på mitten. Sockerärterna har planterats i en av pallkragarna.
likaså olika sorters lökar i en annan låda,
och cementringen med kryddorna har fått tillökning med kinesisk gräslök.
Men bäst av allt är att har sparrisen kommit i jord.
Det som inte blev klart var förskedningen av handduksvarpen, det som ska bli handdukar till vårt nya fina utedass på ön som ska få handfat med rinnande kallvatten.
Men i morgon bär det iväg till vårt grannland i öst, då vi, mina systrar och svågrar ska åka till Tallin som är en födelsedagspresent till mig från dom alla. Men så roligt det ska bli att umgås med min underbara familj igen. Lite bloggstiltje blir det då jag inte tar med mig datorn på resan.

God natt alla nära och kära

2 kommentarer: