söndag 29 september 2013

Den här väven......

Den här väven, som är glesrutor ska bli svarta gardiner till bastubyggnadens relaxrum i fjällparadiset. Projektet är spännande då maken skall montera lysfiber i gardinerna.
Men jag vill väva klart då jag har ett nytt vävprojekt för min Öxabäck nr 513 som jag tillfälligtvis har i källaren. Den här mattan ska jag absolut väva i blå nyanser.
Varpan står i salen och eventuellt så ska det varpas i eftermiddag. Egentligen skulle jag vilja väva mattan i min Bergå Savonia, som står på övervåningen, men jag har inte tillräckligt med skaft och kortlattor till vävstolen. Jag har därför annonserat på blocket och hoppas få tag i skaft som är 125 cm och kortlattor dom är 85 cm långa. Hittills har två stycken svarat, men måtten på mina eftersökning har inte stämt

1 kommentar:

  1. Gardiner blir snygga!
    Jag har tidigare gjort själv lattor som fattades, köpt trä i en byggmarknad och borrat passande hål. Det gick bra.
    Trevlig sönda!
    maliz

    SvaraRadera