onsdag 4 september 2013

Skithusmattan.....

Japp nu är den på gång, mattan som ska få sin slutliga plats i vårt nya fina utedass ute på ön.
Naturligtvis så ska mattan passa till handdukarna som jag vävde tidigare i år, och somriga färger ska det vara. Det svarta ska matcha den fina spegeln som jag fick av Ingrid som skulle placera spegeln på ett utedass om hon hade något. Synd bara att sommaren snart är till ända, och jag planerar att vi ska tömma och stänga stugan om en och en halv vecka, då lilla höststugan vid en insjö lockar mer än havet. Bindningen på mattan är dubbelbindning och finns i en bok som heter Trolla med trasor.

2 kommentarer:

  1. Jättefint blir det! Vad skulle du ta dig till utan allt vävande? Det undrar jag ,-)

    SvaraRadera
  2. Jo du kära kusin då skulle jag nog bli ordentligt uttråkad, för det är ju så härligt med allt skapande som hör till vävningen.

    Kram från kusinen (vävnörden)

    SvaraRadera