torsdag 5 september 2013

En skördedag....

Idag har jag plockat de sista svarta vinbären som nu ligger i frysen för att bli svartvinbärsjuice så småningom. De sista bondbönorna är skördade och plantorna har rivits upp ur sin odlingslåda. Tomater är plockade och så hittade jag några smörsoppar som jag ska tillaga till lördagens lunch som vi ska inta i fjällparadiset, dit vi styr Volvon i morgon.
I morgon så ska jag ta upp några lökar för att göra en lökfläta och ta med upp till fjälls. Det känns både skönt och sorgligt att avsluta odlingarna för säsongen. Det blir antagligen potatisupptag nästa helg och till veckan ska alla tomatplantor få flytta in i källaren. Sedan så ska jag göra som förra året, ta sticklingar från tomatplantorna som kommer att få en tidig start på nästa odlingssäsong. Tiny Tim är den busktomat som jag absolut ska satsa på nästa säsong, då dom ger små underbart goda tomater som är svåra att låta bli. Lite vävning blev det idag då jag vävde mattan till vårt utedass färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar