onsdag 30 april 2014

Garnförädling eller trådarnas krig......................

Jag ägnar min morgon till att bobina upp det vackra linet som jag köpte för några dagar sedan, men inser varför inte vävstugan ville köpa garnet. Nu lade jag inte ut någon förmögenhet på garnet och som tjurig bloggmadam så har jag bestämt att vinna trådarnas krig.
Antagligen har linet blivit fuktigt under sin förvaring och det innebär att det känns som klister på vissa ställen.
Men när det kommit upp på sådana här koner så ska det kännas som en seger och jag planerar redan nu, vad jag ska slå in det vackra hemspunna linet i.
Det är snälla Marianne från Kil som bistått mig med koner i massor.

1 kommentar:

  1. Hej
    Jag läste att du skulle ha det till inslag, men jag blev först rädd för till varp tror jag inte att det blir så roligt att väva. Vackert kommer det i alla fall att bli. Tag ex. merceriserat bomullsgarn 16/2 till varp så kommer linet fram väldigt fint. Lycka till //Malin

    SvaraRadera