onsdag 16 april 2014

Packa, packa, packa

I kväll har det packats för vår färd till fjällen där vi ska fira påsk med en stor härlig släkt. Mina underbara grannar tar hand om det som ska skötas här hemma, En granne vattnar blommor inomhus och tar in vår post. En annan granne vattnar våra småplantor, som nu finns i garaget och matar katten Utsama Bin laden när han visar sig
Jag känner mig väldigt privilegierad sm har möjlighet att vara  i fjällen under denna underbara tid där vi ska umgås med tjocka släkten och åka på härliga utflykter tillsammans. En och annan rödig kanske vi också drar upp.
Utan våra bra grannar så skulle jag inte kunna odla så mycket och sedan åka bort en vecka, så jag är djupt tacksam för att bo i en sådan bra by med snälla grannar.

Så i morgon bitti åker vi in till stan där maken jobbar och jag ska på vävstugan och förhoppningsvis väva färdigt duken i åtta-skaftsdräll som jag tycker blir så fin och stilren. jag hoppas att vi kommer iväg vid lunch-tid , så vi är uppe i god tid, och kanske beställer vi en halvgräddad pizza i Vilhelmina som vi kan värma i ugnen när vi kommer upp till stugan. Häärligt..................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar