lördag 5 april 2014

Mardrömmen om Elin....................

Det skulle bli en fin matta som heter "Drömmen om Elin" men då jag gjort ett stort misstag, så det blev en mardröm istället

Missen var att jag läste det här och inte tänkte på att det bara var halva mönstret som avbildades i boken.
Jag var osäker på hur inplocket skulle göras och tog med boken till vävstugan i stan och lät den duktige väverskan Britt-Mari tyda vävnotan, och vi kom överens om att inplocket skulle knytas i under en tråd och över fyra trådar i ett stängt skäl istället det boken angav. Mina kvistränder är inte heller bra så jag ska träna mer på det momentet

Nu ger jag mig inte utan skall göra ett nytt försök och väva mattan rätt och med snygga kvistränder i ett ljusare material.

2 kommentarer:

  1. Det är väl en fördel att man inte vet hur den egentligen ska se ut, för jag tycker att den är helt underbar!

    SvaraRadera
  2. Hej den är inte riktigt färdig ännu då jag måste brodera dit kvistarna när jag kommer hem.

    SvaraRadera