söndag 31 augusti 2014

Dagens skörd............

Vi tog en liten svamprunda i skogen runt vår lilla stuga vid Skulesjön i morse och fick ihop det här.
Nu är alla karl-Johan-svampar rensade och blivit förpassade till torkskåpet i källaren, och ni må tro att det doftar gott när man kommer in dit torkskåpet står. Dom gula Kantarellerna är förvällda och ligger i frysen, likaså den svampstuvning av blandsvamp som jag gjorde till de varma mackorna som vi tog till lunch har hamnat i frysen. Det dröjer några veckor till vi åker dit igen, men jag ska erkänna att jag älskar den platsen.
Bilden från vår altan tog jag i går kväll när ljuset var som vackrast, och strax ska jag gå en runda upp i skogen här hemma med renset från svamparna, för jag såg att där jag tidigare år slängt svamprenset vid stugan så växte det både kantareller och karl-Johan-svamp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar