onsdag 20 augusti 2014

Färdiga.................

Japp nu är sex stycken disktrasor färdiga att använda efter tvätt. Tre av dom har jag vävt på Ödbergska gården i stan. Dom är i halvlinne och de tre som jag plockat ned från min köksvävstol är i hellinne.
Dom är roliga att väva då jag kan variera färgen i de oändliga, och så får jag användning för banden jag vävt för andra ändamål som till exempel handdukar och kuddar. Jag ska erkänna att jag känner mig nöjd över disktrasorna som kommer att fördelas ut mellan barn stugor och goda vänner.

3 kommentarer:

  1. Men så himla snygga! Jag skulle mer än gärna köpa ett exemplar och lotta ut till .. ja, du vet. Kan du inte höra av dig?

    SvaraRadera
  2. Hej jag har tänkt att skicka en till dig för utlottning, men jag måste väva några fler innan jag klipper ner. Disktrasa kommer med post så småningom.

    Kram från kusinen.

    SvaraRadera
  3. Barbro: jag vill väldigt gärna betala för mig! Bara så du vet. Dom är superfina.

    SvaraRadera