torsdag 2 juli 2009

En dag kvar!



En dag kvar på jobbet innan semester. Sista dagarna har varit intensiva, men nu känns det som jag har kontroll på arbetet. Allt är verkställt och i morgon ska jag presentera vår nya medarbetare för den lille autistiska barnets föräldrar. För några dagar sedan kändes det hopplöst att rekrytera personal så här i semestertider. Men peppar peppar, det brukar lösa sig. Och så gjorde det även denna gång.




Ikväll har jag packat och städat och skickat ett mail till min kära som kommer och hämtar mig i morgon för vidare färd till fjällstugan. Att ta med:


Kaustis soda från källaren
Tapetklister från trapp i lagårn
värmepistol
Sandviksskrapa
Sandpapper.
Röd plastregnställ från källaren och torkrum
Packtäcke till byrå
skruvmejsel
plantor
Vinbärsbuskar
plantjord från affärn ca 8 säckar
Kådssalva
myggoljor +
det som finns i matkällaren
Vin cider sprit campari doodley. Jameson, jägermaister
Tippstativ + säckar
chilipeppar + grönsaker från kylskåp
Egen bostongurka.+lingonsylt från kylskåp nere


Jag har fått en spegelbyrå av en jobbarkompis som jag ska sätta händerna i under semestern, och jag kan se den framför mig i engelskt rött eller grönt.


Som svar på mailet utryckte maken "Vi har bara en släpvagn med oss" Med de orden så törs jag knappt tala om vad jag packat ihop som skall härifrån veckopendlarkyffet. Som obotlig tidsoptimist så tror jag att jag skall göra färdigt alla tvålsnören, få igång väven och renovera en byrå de närmaste dagarna. Man kanske nu har en dubbeldiagnos som obotlig tidsoptimist och utrymmesoptimist.



Godnatt kära ni, i morgon är sista dan innan en efterlängtad semester.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar