söndag 19 juli 2009

Vedsemester!


Jag är nu inne på slutet av min andra semestervecka och är ledbruten av all vedhantering. Det positiva är att jag står och kapar, klyver och packeterar i en mycket vacker fjällmiljö. Samtidigt så behöver vi inte frysa när vi är här i vinter. I dagsläget är det bara vedspisen och vildmarksbadet som kräver ved, men i framtiden behövs det ved till bastukaminen, kaminen i relaxavdelningen, vildmarksbad, vedspis och en framtida kamin i finrummet. Då är det nog värt allt slit med vedhanteringen. Om jag lägger mig tidigt så kan jag vara ute på vedbacken tidigt i morgon bitti när inte myggen, knotten och bremsen hunnit bli alltför agressiva. Men visst är jag lite mallig över alla vedsäckarna som skall förgylla vår vistelse här i fjällstugan, och visst finns en känsla av rikedom trots all ledbrutenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar