söndag 26 juli 2009

I startgropen för återgång till jobbet!


Så är man på plats igen, på arbetsorten för att börja knega igen efter 3 veckors semester, eller om jag ska vara ärlig, så var det 3 veckors annan sysselsättning som vedklyvning, brädmålning mm. I den här delen av Sverige så gäller det att passa på när väderleken är gynnsam. Maken har åkt vidare till fjällparadiset för att vara där och semestra i veckan, där semester är att gjuta plintar, bygga bastu och renovera badrum. Jag tycker att jag haft tur som funnit en likasinnad äkta hälft. Tidsoptimist som jag är så har jag naturligtvis inte hunnit med allt jag förutsatt mig hinna. Ett mål som är uppfyllt är spegelbyrån som jag fick av en jobbarkompis här i Vilhelmina. Målet var att skrapa slipa och få på första lagret färg. Det målet uppfylldes i dag, då jag målade mitt semesterprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar