tisdag 7 juli 2009

Hemmavid!


Så har man äntligen kommit tillbaka till hemmet där man har sin basplats. Jag ska nu sova i våra fina sängar där man kan fälla upp sänggaveln när kära maken kommer med fika på säng, hemma i vanliga sovrummet. Hemma så ska all post läsas igenom , och där ligger ett särskilt trevligt dokument. Lite konstigt känns det som om det gått på fart och plötsligt har jag två filosofie kandidatexamen. Det börjar kännas lite vardag, men visst blir jag glad och lite stolt. Den här examen togs ju samtidigt som jag jobbade som områdeschef inom handikappomsorgen i Vilhelmina. Jag inser att jag inte kunnat utföra detta utan stöd från mina nära och kära. Jag önskar att fler än mig vågar ta steget att läsa på universitet vid vuxen ålder. Det är inte försent att läsa sig till ett bra jobb. Våga prova på alla ni som vill förändra ert liv, för vi är ju underbart previligerade att få studera gratis på universiteten i Sverige. Mina släktingar i Canada måste minsann betala dyrt för att studera. Fundera på det kära ni!


This has finally come back to the home where they have their base plates. I now sleep in our fine beds where you can trap the bed side when dear husband come with coffee in bed, at home in ordinary bedroom. At home so will all mail read through, and there is a very nice document. A bit strange, it feels as if it went to sea and suddenly, I have two of Philosophy degree. It starting to feel a little bit everyday, but some, I am happy and a little proud. This exam was taken after all while I worked as area manager in the disability care in Vilhelmina. I realize that I could not do this without the support of my loved ones. I wish more than I dare take the step to read at university in adulthood. It is never to late to read to a good job. Dare to try all of you who want to change your life, for we are previligerade wonderful to be able to study for free at universities in Sweden. My relatives in Canada should indeed pay dearly for the study. Think about it dears!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar