söndag 4 juli 2010

Bara man är hel och ren!


Bara man är hel och ren så går det bra sa alltid min mormor Betty, och tyckte inte att det gjorde något att sockarna stoppades med olika färger. Jag försöker anamma min mormors ord och som bloggmadam så tillhör jag den sälla skara som inte gillar att köpa kläder. Därför går jag i mina älskade paltor till dom formligen ramlar av mig eller är omöjliga att laga.
Mina älskade shorts som jag gått i från det att junisolen visade sig, har idag fått nytt liv då dom lappats och förhoppningsvis håller säsongen ut.
Jag känner då att jag anammat min mormor, som liksom jag inte tyckte om "slit och släng". Jag tycker att det är dålig kvalitet på kläder nu för tiden och har en ide att själv väva mitt tyg ock sy mina kläder av. En ännu avlägsnare dröm är att så mitt lin, bråka, skäkta och spinna linet som jag kan väva ett bra tyg av som kan ge mig nya älskade paltor.

2 kommentarer:

  1. Ett solklart släktdrag! PV kommer att skratta på sig om han läser dina rader .., jag har mina favoritkläder tills dom faller i bitar, nämligen .-)

    SvaraRadera
  2. Va trevligt att höra att jag inte är ensam om detta fenomen. Lycka till med flytten. Jag gjorde min flytt för 15 år sedan och har aldrig någonsin ångrat mig, då jag är gift med värdens bästa man. Även han har samma åkomma och köper inte nya jeans förren det inte går att lappa dom mera.

    SvaraRadera