torsdag 15 juli 2010

Hellre vara fånge eller ko istället för åldring!


I morgon har jag tillbringat 2 veckor av min arbetstid i min kollegas arbetsrum. Jag har både inskolning och jobb , men försöker göra så mycket jag kan på egen hand. Det svåraste är att veta vilka som bor på äldreboendet och vilken personal som jobbar på de olika avdelningar.
Under lite lugnare stunder så brukar jag läsa beslut som mina kollegor har verkställt och de kommande som även jag kommer att verkställa.
All personal här verkar vara så bra då som är jättefina mot de är dom människor som bor här och jag blir så glad när de hjälper de gamla ut på balkongerna för att njuta av sommaren.
Förvånad och bestört blir jag när jag läser i besluten att de flesta beviljas utevistelse en gång per vecka. Jag som älskar att vara ute, fasar för den dag jag blir äldre och kanske hamnar på ett äldreboende. Då kanske jag önskar att jag i stället vore fånge eller ko som har större lagstadgad rätt till utevistelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar