söndag 4 juli 2010

Tiden går för fort!


Tiden går fortare ju äldre man blir. Här i fjällparadiset tycker jag att nyss har varit påsk. Kvar på bordet ligger den gula påskduken och på soffan den vettskrämda sydda katt som skall sitta på min halva påskkärringskvast ligger fortfarande kvar här inne. I helgen bytte jag ut det gula överkastet mot det beiga för att markera att påsken är över.
Jag älskar påsken här i fjällparadiset och midsommarkalaset i stugan på Malmön. Julen är för mig ett kommersiellt jippo som jag gärna kan vara utan, likaså nyår.
Tvåa på min favorittidslista är sportlov när vi har familjen Gärdin här och så den kräftskiva vi har ute i sommarstugan på Malmön.
En annan återkommande rolig helg är kristihimmelsfärdshelgen åker söderut till goda vänner där vi bjudits på fiske under Öresundsbron och den resa vi gör genom Danmark ner till tyskland.
Ett kalas som jag inte heller vill vara utan är den grill eller surströmmingsfest som brukar firas i Gärdins båthus i Hålviken. Jag känner mig lycklig som får ha den trevliga sociala samvaron med släkt och vännerna jag har omkring mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar