onsdag 22 september 2010

Med blandade känslor!


Idag har jag köpt min avlidne väninnas vävgarner. Jag känner en stor vördnad att fortsätta väva av hennes vackra lingarner. Ett problem är bara var jag ska få plats med allt. Lingarnerna och cottolingarnerna förvaras på övervåningen och bommull, silke och ullgarnerna har sin plats i källaren.
Glädjen över garnerna dämpades en del då jag tappade min plånbok som innehöll körkort, bankort och mycket mer. Ca 1600 i kontanter hade jag idag jag som normalt inte brukar ha annat än parkeringspengar i plånboken. Korten är spärrade och samtalen till transportsyrelsen och polisen är gjorda.
Dags att gå till sängs för i morgon ska jag åka och hämta bommullsgarnerna som inte rymdes i bilen idag, innan skåningarna kommer för middag och övernattning innan dom åker vidare till hemmet i Malmö.
Och vet ni vad jag tror inte att jag har tid att studera nästa termin då jag har så mycket fina vävgarner att skapa av, och det kanske är dags att sluta vara evig student.

1 kommentar:

  1. Ajajaj... =(
    Men vi kan väl åtminstone hoppas på att det är någon av de få som är moraliska nog att kunna stå emot frestelsen, som hittar plånboken...

    SvaraRadera