söndag 12 september 2010

Tillbaka på jobborten igen!


Japp, nu sitter jag här ensam i min veckopendlarlägenhet och längtar tillbaka till den helg som varit. Efter en ö helg med olika aktiviteter så åkte vi hem och dottern som blivit superhuslig tog med sig äpplen och några kassar ullgarner till sitt pyssel. Jag själv hinner inte göra något av äpplena då jag bara är hemma på söndagarna varannan helg.
Jag är ändå ganska nöjd över helgen. Lillbyrån som jag köpt på loppis och gjort i ordning har fått sin slutliga plats i ett hörn på övervåningen och belamrats med diverse vävtillbehör som jag behöver i stugan.
Havtornen är plockade och även kråkbären som jag gjort gelé av. Bräderna som ska med upp till fjälls nästa gång är målade, eller nästan, för visst är det typisk att fägen tar slut när man nästan är klar. Egentligen var det linoljan och balsamterpentinet som tog slut och då kan jag inte blanda till någon fler färg.
Men jag känner en stilla glädje över helgen och kommer nu att göra min sista vecka som områdeschef inom äldreomsorgen, Ett jobb som gett mig nya erfarenheter och som jag gärna skulle kunna tänka mig jobba med fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar