måndag 25 oktober 2010

Ett ymnigt snöfall!


Ett ymnigt snöfall har det varit här i Vilhelmina, och det tunna snötäcket lägger sig som en lömsk hinna över isfläckarna. Som benskör bloggmadam så är jag livrädd var gång jag sätter ner fötterna på det hala underlaget. Jag får mitt dropp mot benskörheten varje år och har klarat mig bra så länge jag fått behandlingen, men rädslan sitter i ryggmärgen efter de arm och benbrott jag ådragit mig tidigare i livet.
Hemmavid så håller maken och Bosse på att köra hem lillbåten till Näske, där den ska tas upp. Fick nyss ett sms där dom körde fullfart över havet och då tänker jag på i vilket avlångt land vi bor i med flera årstider samtidigt. Höst hemma och full vinter här.
Nu vill jag bara höra att dom kommit lyckligt fram efter den höstliga båtfärden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar