söndag 10 oktober 2010

Färdigmålat för ett tag!


När man ändå är i målartagen är det bäst att ta tillfället i akt innan anfallet har gått över. Idag blev det hörnskåpet, vävpallen och lite andra småaterailer som blev vitmålade. Vävpallen är den som var i sommarparadiset på ön och skall målas om för att passa möbler och textilier på loftet där jag har min sommarvävstol.
Hörnskåpet är ett jättespännande projekt och skall kurbitsmålas så småningom. Det är ett återskapat skåp från mina barndomsminnen och där bara dörren är orginal. Var det ska planeras är inte klart ännu, men jag har en önskan att det ska placeras i bastunbyggnadens torrutrymme i fjällparadiset. Om inte så finns det säkert en annan plats där det passar.
Nu får allt stå och torka i garaget tills jag får nästa målningsryck, som jag tror bli väggpanelen som även den ska vitmålas.
Penseln är kastad, målarkläderna är i tvättmaskinen och en terpentindoftande bloggmadam ska inta duschen. Och tänk att jag får ockupera makens revir utan protester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar