tisdag 19 oktober 2010

Nu jag sur!


I onsdag förra veckan hade vi vävmöte här på vävstugan och då bestämde vi att jag skulle få väva en filt i den 8 skaftiga vävstolen. Sagt och gjort så drog jag med mig kaningarn med mig hemifrån i söndags för att börja väva den planerade filten i veckan.
I kväll när jag kom dit efter en stunds fumlande med kodlåset så kom jag gladeligen in och upptäckte en lapp i vävstolen där det stod att "här ska jag väva". Och då blir jag så sur och skrev en lapp att hon skulle ringa mig så fort hon blev klar med sin så jag hinner väva en filt innan jag slutar här. Jag vet ju inte om personen tar på sig några månader för att väva sin filt och då är det försent för mig.
Jag tänkte vara snabb och väva ut min på en är vecka då jag vet att det fler som står på tur. Nu har jag spolat och bundit upp mina bra plastspolar till det blir dags om det nu kommer att bli min tur innan jag slutar. Det kanske blir att gå och varpa effektgarnet i morgon och dra på gardinväven i stället. Nu först ska jag väva färdigt badlakanen medan ilskan lägger sig.

1 kommentar:

  1. Jaha! Va äre för en toka som frångår reglerna sådär?! Inte fint gjort.

    SvaraRadera