söndag 10 oktober 2010

Kuddar, badlakan eller vad?


Så har man landat i grannlänet efter 25 mils rattande, och jag är så lycklig att få köra bätterbilen våran som är en Cross Country med fyrhjulsdrift. Och som vanligt när jag kommer hit så dras jag som en magnet mot vävstolen.
Jag har en varp som sitter på en bordsvävstol som jag köpt begagnad. Kuddar till båten behöver vi och eftersom inredningen i ruffen går åt det gröna hållet så borde den här väven passa bra.
Nu när när kuddarna är vävda så ser jag att de är mycket varp kvar att väva och då får det bli några grova badlakan, eller kan någon komma med förslag vad jag kan väva utav den här?

2 kommentarer:

  1. Vilka 70-talsfärger! Och nej, jag kan inte komma på nånting att väva ,-)

    SvaraRadera
  2. Hej jo det är nog en varp från 70-talet och jag har faktiskt börjat på att väva några badlaken där jag slår in gult och orange. Badlakanen komma väl till pass i badbåten som ska sjösättas även nästa sommar.

    SvaraRadera