torsdag 24 mars 2011

Fjällsysselsättning!



I morgon eftermiddag styr vi Volvon norrut. Med oss har vi förhoppningsvis makens inköpta aterailer från Rinkabyrör och när vi kommer till Vilhelmina skall tvättmaskin, torktumlare och kylskåp lastas på släpvagnen.

Då jag inte kommer att måla väggar och tak denna helg så får min fållningskorg följa med för att jag som orolig bloggmadam ständigt måste ha något att göra.

Att sitta vid en symaskin i flera timmar är inte min favoritsysselsättning, men då jag vävt handukarna så måste jag göra dom färdiga. 18 stycken är dom till antal och skall i färdigt skick fördelas ut i hem och sommarstugor.

En sak har jag lärt mig, nämligen att göra tråkiga saker i en fin miljö underlättar det hela.

2 kommentarer:

  1. Fållningskorg, låter trevligt. Handvävt ska vara handfållat - så du har säkert att göra hela helgen. Lycka till.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Där har jag en annan åsikt. På grund av bekvämlighet eller något annat så brukar jag handfålla dukar, men handukarna fållar jag på maskin. Det är min egen princip, men då jag inte säljer nåt som jag väver så kanske jag skulle resonera annorlunda om mina vävalster skulle säljas. Hela helgen får det inte ta, men lördagen lär gå till fållningen av handukarna.

    SvaraRadera