onsdag 2 mars 2011

Passa på nu!


Passa på att sova ut nu innan du börjar jobba sa maken i morse innan han åkte till jobbet. Du sa jag, du vet att jag är morgonpigg och aldrig brukar sova särskilt länge. Men däremot ska jag passa på att färdigställa en del påbörjade projekt innan min ledighet är slut.
Det har därför varit en målardag då jag fortsatt att kurbitsmåla hörnskåpet. Några varv återstår, och sedan tror jag att jag ska måla ett tunt gult varv ovanpå för att dämpa mönstret och den knallgröna färgen.
Bomsprötsuppsamlarna och träkonsollerna för vävspännarna blev behandlade med linolja och terpentin. Jag har en målsättning att måla klart så fort som möjligt för att fortsätta väva ripsmattorna som skall till bastubyggnadens hall i fjällparadiset.
Men så ringde snickaren och hade gjort färdig bordskivan till symaskinsunderedet som jag skall måla så att skivan liknar marmor. Det lär därför dröja innan jag kan väva ripsmattorna då min egenblandade färg tar lång torktid på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar