torsdag 24 mars 2011

Mina källarprojekt!


Projektledningskursen är klar och avslutad, och jag må säga att jag aldrig läst någon kurs som varit så dåligt planerad och med nästan obefintlig feedback från våra lärare. Kursen får kanske mig att sluta att vara evig student och jag kan ägna mera tid till mina egna roliga projekt.
Idag har bordskivan målats för att jag nästa vecka kan börja med marmoreringsmålningen. Hörskåpet är färdigmålat och skall bara få torka på ordentligt. Vävpallen ska målas på några varv till innan den ska få följa med första båtturen ut till ön nån gång i maj månad.
Sedan när allt är fördigmålat så kan jag fortsätta väva på ripsmattorna som ska få sin slutliga plats i bastubyggnadens hall. Till samma hall skall hörnskåpet och bordet på symaskinsunderedet ska stå i relaxrummet i bastubyggnaden.
Det är så otroligt kul att skapa de saker som vi ska har i vårt drömprojekt i fjällparadiset.

2 kommentarer:

  1. Intressant att just projektledning var en dåligt ledd kurs.
    Betyder det att själva kursens genomförande var en övning i sig, eller att kursledningen inte var kompetent?

    Man kan se det från två håll.

    SvaraRadera
  2. Det var första gången som kursen var helt internetbaserad och med 142 studenter så kan det naturligtvis bli vissa problem. Jag tror säkert att den blir bättre i framtiden då man bestämt vilka system som skall användas för undervilningen. Jag läste arbetsrätt som var helt internetbaserad förra våren som fungerade klockrent. Och man får väl räkna med att pilotkurser har vissa barnsjukdomar i början.

    SvaraRadera