onsdag 9 mars 2011

Uppdämd energi!


Ja så kan man kalla det efter att ha haft en alldeles för lugn eftermiddag på jobbet idag. Jag väntades förgäves på inloggning till intranätet och de program jag behövde.
Klockan 16 gav jag upp och åkte till Jysk för att köpa en hylla/rumsdelare för att få en översyn över mina vävgarner. Jag tänkte plocka ihop lillvävstolen som jag har den omöjliga varpen i, då trådarna bara hakar ihop. Planen är att väva ut varpen i en större vävstol med garnbommen monterad framför vävstolen. Tyvärr var hyllan slut och jag har fått ägna min överskottenergi på annat istället.
Det blev ännu ett målarvarv på hörnskåpet som skall få sin plats i bastubyggnadens hall i fjällparadiset. Jag skulle tro att 3 målningsvarv återstår innan skåpet är färdigmålat och det känns bra för varje varv som blivit målat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar