torsdag 26 maj 2011

En bra dag!

Idag har vi akt till en stad pa fastlandet med bat harifran. Promenad i den gamla staden med tranga grander, och jag forstar inte hur dom far in matvarorna till reataurangerna da ingen bil ryms pa gatorna. Likasa det hemska om det skulle borja brinna i de tranga vackra gatorna.

God mat pa baten med trevligt sallskap av en familj fran Ungern dar fadern hade undervisat i osteuropiska sprak. Han ar numera Emiritus vilket kan oversattas med pensionerad professor. Da han jobbat i Norge sa ville han garna prata svenska med oss. Sedan en harlig tur uppfor floden i sma batar till ett stalle dar vi kopte varsin glass.
Batfard hem igen till On Brac och jag kan av mina reseupplevelser tycka att Kroatien maste vara en av varldens vackraste land och jag kanner att hit vill jag aka igen.

1 kommentar:

  1. Jag är beredd att hålla med, även om det kan verka lite dumt att då jag inte sett andra ställen än detta utanför norden. =P Men jag vill så klart också åka dit igen! Och prova på Omis, ta en tur till Dubrovnic och få uppleva lite från den Makarska rivieran.

    SvaraRadera