söndag 29 maj 2011

Till min mor!


Min och mina syskons mamma finns inte mer bland oss, men jag vill ge henne en hyllning på mödrarnas stora dag. Hon gick bort i hjärtinfarkt 1999 endast 68 år gammal. Då hade hon varit änka i 19 år sedan vår far gick bort 1980 då han var endast 54 år. Mamma var social, kreativ och tyckte mycket om blommor.
En planta, denna trollus, eller vad vi hemma i Dikanäs kallade "smörploppen" har jag tagit hand om efter mammas bortgång och som ständigt påminnet mig om min mors glädje när hon såg ut över ängarna i juni månad då det blommade för fullt av de gula smörbommorna som vi kallade ploppen.
Denna bild på ploppen i min trädgård är en hyllning till vår kära mor som jag önskar vi hade med oss och fått se hur bra vi barn och barnbarn fått det i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar