måndag 5 november 2012

Återställande till vardagsordning....

Det är alltid likadant när vi kommit hem från fjälls, tvätt, bortplockning av saker,sopsortering mm. Jag har ett stort behov att det ska vara skillnad på helg och vardag, så nu ligger min svärmors broderade duk på salsbordet, det bord som vi åt den restlasagn tillsammans med dotter,måg och lilleman i går kväll. Min svärmors fina duk äter vi inte på utan den får vara prydnad på salsbordet.
Diskmaskinen är färdig och jag hör hur tvättmaskinen centrifugerar i källaren. Jag själv sitter i vävstolen då jag ser det inte är så mycket väv kvar av varpen, och vill väva ut den.
Planerna är att väva en tyg i halvlinne i köksvävstolen som ska bli lakan och annat. Det är en randig varp som jag fick när jag köpte min Öxabäck nr 513 som står i källaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar