tisdag 20 november 2012

Nerklippt...

Igår kväll så klippte vi ner plattväven på vävstugan då jag var den sista som vävde tyg till en kudde på den sista delen av varpen.
Det ska nog bli en braskudde till lilla stugan vid Skulesjön eller till relaxrummet i fjällparadiset. Jag ska laga några trådar och sedan tvätta tyget innan jag syr ihop det. Jag skulle behöva köpa en stor kudde från ex Ikea och sedan sy kudden med tofsar i hörnen. Detta kommer inte att ske ännu utan efter lagning och tvätt så ska tyget in i skåpet till övriga färdigvävda alsterna som inte blivit färdigställt

2 kommentarer:

  1. Du är då verkligen duktig!
    Den blev verkligen fin.
    Du skulle behöva ha studiebesök hemma hos dej så vi alla får se allt du vävt.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  2. Tack det gläder mig och kom gärna på besök och ta tid, för mina vävda aterailer finns fördelade i 3 stugor och hemmet, men att väva är ju så roligt tycker jag.

    Kram från Barbro

    SvaraRadera