torsdag 1 november 2012

Rapport från en fjälldal

Vinterlikt och temperaturen visar -2 grader, och det är en stor skillnad från det vi senast var här . Vi kom upp sent igår kväll efter ett besök hos min syster där en stor del av vår släkt hade samlats. Ibland önskar jag att vi bodde närmare varandra då vi har så trevligt tillsammans.  Men i morgon kommer en del av gänget hit för att äta med oss.
Den buschwarkers som jag ska bjuda på i Carabienglasen är i fysen. Langos ska det bli till huvudrätt där var och en får fylla sina langos med det som står framdukat. Till efterätt så ska det bli persikor med viskynougat till dom åkande vuxna. Barn och bilförare får en annan variant.

Jag får en oerhörd lust att laga en pastarerätt som finns i boken vi köpte igår när vi handlade. Jag har bestämt att inte köpa mer böcker då våra bokhyllor nästan bågnar då dom är överfulla. Men med en dålig karaktär så blev det inköp av en bok på syfestivalen för någon vecka sedan och så den här trevliga boken.
Min dag ska jag börja med att söka ett jobb som jag inte tror jag får och så ska jag ägna lite tid till mina studier i vuxenpedagogik.
Efter detta så ska jag gå ut till relaxrummet i bastubyggnaden och bobina garn som jag tycker är en ganska trevlig sysselsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar