tisdag 15 januari 2013

En matlagningsdag.....

Jag lagar mat till kalaset som kommer att gå av stapeln om någon vecka. Köttbullarna är klara, infrysta foch inte så heta som förra satsen jag gjorde. Pastan som är ligger på tork och har fått sin färg av bläckfiskbläck och rödbetor och ska ingå i en pastasallad. Jag gillar vackra maträtter och med färg på pastan så blir salladen lite roligare.
Lyckan är att inneha en pastamaskin då jag själv kan bestämma innehåll och tjockleken på pastan. Bläckfiskbläcket köpte jag i Kroatien och har legat infryst sedan dess. Pastan smakar inte så mycket utan ger färg. Rödbetspastan däremot brukar tappa mycket färg vid kokningen, men ger en bra smak.

Hyllan har förlyttats till övervåningen där det är lite varmare än i källaren, men får torka ytterligare några dagar innan jag fyller den med vävlitteratur.
Nu ska jag ta mig lite tid att väva färdigt möbeltyget i köksvävstolen innan jag börjar med middagen. Jag borde varpa banden i källaren, men kylan gör att det inte är särskilt trevligt att vara där, så varpningen får vänta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar