fredag 25 januari 2013

Matlagningen forsätter.....

Nu är surdegspankakorna färdiggräddade, klar är den snabbinlagda gurkan och morotscoleslawen. Sorselepeston gjorde jag igår och kosmolin (indiska morötter) har jag i frysen liksom vårrullar och köttbullar som jag gjort tidigare. Injera är en av våra favoriträtter, som också är Etiopiens nationalrätt och som jag smakade första gången då jag hämtade hem sonen från ett barnhem i Addis Abeba för 28 år sedan.
På gång är brockoli tajmahal och rostbiffen ska marineras. Jag tycker att det är roligt att laga mat när jag får laga det jag själv tycker om och när det nu är min fest så vill jag bjuda på mina favoriter. Dottern som bor i  Rödåsel är sjuk och kan inte komma, men det blir fullt hus ändå då 16 stycken av mina släktingar kommer.

Nu fortsätter min matlagning innan städningen tar vid som är betydligt tråkigare än att laga mat.

3 kommentarer:

  1. Fyller du, liksom kusinen Agnetha, jämna?
    Vilken dag är det som gäller?

    SvaraRadera
  2. Hej alldeles riktigt, den 29 passerar jag gränsen till ålderdomen och om jag kommer i håg så är det din tur 2014-01-15.

    Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Otroligt! Barbro, har ni vägarna förbi i sommar, så kom hit!! Du kan få röja hela huset .., det gör du väl på en dag ,-))

    SvaraRadera