måndag 18 februari 2013

Jag vill, jag vill........

Jag har vävabstinens efter en veckas semester, och skulle så gärna vilja sitta i köksvävstolen och väva förhängena klara innan vi åker till fjälls nästa helg.
Men plikterna säger något annat, då jag har sonens räkenskaper utspridda över salsbordet. Årsredovisningen för 2012 ska vara inlämnad till överförmyndarnämnden innan den 1 mars. Det brukar gå fort när jag väl kommer igång, men urtråkigt göra.
Maken han åker upp till fjällstugan idag, inte för att koppla av utan för att vi ser att värmen i stugan sjunker och då måste det vara något fel som behöver rättas till så inget fryser sönder i stugan eller pumphuset. Det är förpliktelser med att ha en stuga 37 mil hemifrån och då lovprisar jag tekniken och en teknisk kunnig lagvigd som gör att vi har kontroll på stugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar