fredag 8 februari 2013

När innetemperaturen styr vävningen.......

Vi bor i min mans föräldrahem på landet. Huset ska renoveras och vi började med att byta tak förra sommaren. Idag när vi har 15 grader kallt ute så sjunker temperaturen inomhus också. Jag väver gallergardiner till bastubyggnadens relaxrum i fjällparadiset i min Öxabäck nr 513 i källaren.
och förhängen till gästummets i fjällstugan i köksvävstolen.
Normalt när det är varmt i källaren så föredrar jag att väva där, och idag när det är kallt därnere så sitter jag här uppe i köket och väver. Jag skulle vilja ha allt färdigt när vi åker upp till stugan nästa gång, men det är knappast möjligt även om jag väver under dygnets alla timmar, och nu när vi åker bort en vecka så får vävstolarna vila från mitt dunkande.

Men jag kan säga att husets innetemperatur styr min vävning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar