torsdag 7 maj 2009

Hem ljuva hem, men bara på snabbvisit!


Ja ny är man äntligen på plats där man är mantalskriven, efter att en gudomlig make hämtat mig i Åsele. Det är liksom en kompromiss, jag tar bussen från Vilhelmina till Åsele. Maken kör bilen de 15 milen till Åsele för att slippa fara in till stan och hämta mig kl 22:00, om jag åker buss hela vägen. Jag har ju möjlighet att ta bilen emellan hemmet och arbetsorten, men vet då att min dåliga karaktär träder in och jag sover lite längre och tar bilen till jobbet.
Tänk att jag nu bara har 4 månader kvar att jobba innan jag förhoppningsvis får flytta hem igen.
I morgon blir det förhoppningsvis den första turen ut till stuga på ön, om vi får båten klar förstås. Vädret påminner inte om någon ljuvlig solig sandstrand utan känns mest som när vi på hösthelgerna ofta åker ut till ett annat litet paradis, lilla stugan vid Skulesjön (Sörsidan) där utsikten från fönstret är underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar