torsdag 28 maj 2009

Rekrytering!


Idag kändes det hopplöst på ledningsmötet då mina kollegor, andra områdeschefer i stort sett hade sina sommarscheman klara. Mina var i stort sett klara när jag satt på min vanliga arbetsplats. Nu sitter jag på kollegans plats medan Jenny som normalt är föräldraledig är inne och jobbar några veckor när vår kollega är på semester. Det är oerhört nyttigt att byta arbetsplats och de senaste 2 veckorna har jag fått jobba med andra ärenden som har mer SoL-insatser än LSS och LASS insatser som jag normalt arbetar med. Det kändes tungt när jag vid 16-tiden saknade personal på 5 schema-rader.
Jag tänkte att nu ska jag stanna kvar tills jag åtminstone löst semestern för assistenterna i en arbetsgrupp. Jag ringde två namn och bestämde träff med dom som jag vet har varit inne och sökt jobb tidigare. Och tänk dom blev jättelyckliga över sommarvikariaten. Men det är konstigt att i detta arbetslöshetens land ska vara så svårt att rekrytera personal. I morgon ska jag jaga vidare och hoppas vara klar innan jag styr Volvon mot sydligare orter. Jag ser faktisk fram emot att sätta mig på mitt vanliga kontor om ca en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar