torsdag 10 september 2009

Arbetsökande!


Idag har det kommit in flera obokade personer som sökt jobb. På efermiddagen ringde chefen och undrade om jag kunde ta emot några jobbsökande invandrare. Det var en läkare från Irak och en guldsmed från Syrien. Jättetrevliga killar som hade sökt asyl här för att slippa förföljerser i sitt eget hemland. Slöseri med resurser tycker jag som vet vilken brist på läkare det är här i Västerbottens inland. Hur som helst så funderar jag var jag ska skola in den ena av dom som verkade mycket mogen och stabil och pratade utmärkt svenska efter bara 10 månader i Sverige.
Nedräkningen har börjat då jag om ett dygn befinner mig i fjällparadiset med min lagvigde underbara hälft och kan titta ut över vyn Borkasjön och Kittelfjällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar