torsdag 3 september 2009

Bara 14 meter kvar!


Bara 14 meter kvar att väva på gardinväven som måste vara utvävd när jag slutar här den sista oktober. Jag tycker nog att jag pinnat på bra under veckan som varit, men gått ännu snabbare om inte symaskinen krånglade så mycket. Den krånglade, jag lämnade den hos symaskinsreparatören som kollade den och sa att felet var att jag sydde med bomullstråd. Jag hann sy lite med en syntettråd och bytte sedan färg till en annan syntettråd och symaskinen började krångla igen. Ringde reparatören som hämtade den under dagen och lämnade tillbaka den samma dag. Jag provade den och blev glad, sydde några lappar, bytte tråd och eländet till symaskinen började krångla igen. Nu provar jag inte eländet till symaskinen igen utan försöker hinna med att sy tyglapparna på symaskinen som finns hemma. I morgon blir det hemresa och jag längtar tills jag kliver ur bilen på hemmaplan.
Nu är det läggdags, så godnatt alla ni zzzzzzz......................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar