onsdag 2 september 2009

Hemlängtan!


Jag längtar hem till de mina. Ett bonusbarnbarn blir tonåring idag, och jag skulle så gärna vilja var med och dela hennes glädje. Det är länge sedan jag var hemma en helg, då stugorna varit mer begärliga att vistas i. På fredag ska det bli hemfärd och jag hoppas det inte är försent att plocka av vinbärsbuskarna. Vädret förespår skurar så det kanske blir att sitta under en presenning och plocka bären. Jag hoppas också på att hinna måla bordet och spegelbyrån, bobina upp det vackra lingarnet som jag fick köpa av Marias mamma från Tavelsjö. Jag
planerar att laga middag och bjuda dotter med familj på middag i salen. Hugo ska få sina skor som jag köpte häromdagen. Likaså skulle jag vilja gå på en svamptur i skogen ovanför hemmet eller i skogarna runt lilla stugan på Sörsidan. Jag ska dra på varpen i bordsvävstolen, då jag är så nyfiken på att prova den. Tack och lov får jag stanna hemma tills på måndag morgon då jag ska ta fakirbussen till Umeå för en spännande början på höstens studier. Hon längtar hem till det här, Mellansystern den bloggande tidsoptimisten.

1 kommentar:

  1. Ja men tack vi kommer =)
    Ska bara plugga och om allt går bra ska maken gräva jordvärme.... SÅ Ring - vi kommer !!!! Men bara tre av oss....

    Kram Lotha

    SvaraRadera