torsdag 3 december 2009

Studieslö!


Usch vad svårt det är motivera mig till plugg, och då hittar jag på allt annat. Skurar ugn, tvättar pannlappar, lagar storkok och bakar snabba tekakor. Jag tycker att det är tråkigt hemma då maken jobbar så mycket. På skämt sa min syster att nu har jag Henning som jag kan dunka och slå. Det går an så fort jag fått upp en varp i vidundret som nu fått flytta en trappa upp. Kanske borde jag göra som kusin Elisabet som ligger nyopererad i sin ektorpsoffa och pratar med.....


Mer info finns på länken Elisabet till höger på min blogg.


Apropå snabba tekakor så är receptet följande:



  • 1 liter mjölk

  • 2 pkt jäst

  • 1 msk olja

  • 1 msk salt

  • 1/2-1 dl socker

  • Vetemjöl (blandat med kruskakli)

Värm mjölken + oljan till baktemperatur. Blanda i resten av ingredienseran till lös smet. klicka ut på plåtar och låt jäsa i 40 minuter. Grädda i 200 grader mitt i ugnen till fin färg.


Lycka till önskar en studieslö bloggmadam

1 kommentar:

  1. Och jag ler, för å vad jag känner igen mig.
    Jag har HUR mycket som helst att plugga just nu och min lägenhet är så reeen och fiiin...haha. :)

    SvaraRadera