lördag 5 mars 2011

Att vakna upp i fjällparadiset!

Att vakna upp i fjällparadiset är bland det bästa som finns. Resan upp gick bra då vi lyssnade till Henning Mankells roman "Danslärarens återkomst". Sedan blev det middag hos våra småländska fjällgrannar som idag på morgonen åkt söderut mot hemmet. Maken drog iväg på skotern och här i min ensamhet så ska jag förbereda middagen till våra hitskotrande matgäster.
Det ska bli tunnbrödskorgar med tigerräkor och löjrom till förrätt och till huvudrätt blir det lammstek, potatisgratäng, kantarellsås, wokgrönsaker och en grönsallad. Till efterrätt så ska det bli marängsvisch och till dryck så finns det vatten och vin av olika grader av alkoholhalt. Alkoholfritt till skoterförarna och ett gott rött vin som heter Amarone till dom som åker. Coca cola finns även som ett alternativ till de som önskar.
Tyvärr så blir det inga bilder från denna helg då jag glömt anslutningskabeln både till min lilla bloggkamera och storkameran. Kanske kommer några bilder när vi återvänt till hemmet.

2 kommentarer:

  1. Åh så gott! Jag hade supergärna hängt på jag med, men men...

    SvaraRadera
  2. Tjena det finns fler tilfällen då jag sparar godbitarna till påsk då jag gärna ser dig på middag.

    Kram från mamsen!

    SvaraRadera