torsdag 17 mars 2011

Ordning och reda!


Nu är hyllan på plats och fylld med vävgarner. Det blev jättebra och nu får jag en översikt över en del av mitt garnförråd.
Två staplar fylldes med cottolin och resten är lin och ett fack med bommullsgarner i svart, vitt och oblekt. Jag skulle gissa att jag skulle behöva två likadana hyllor till för att härbergera resten av mina vävgarner.
Det gamla vackra skåpet i lilla vävrummet uppe är fullsmockat med lingarn i den övre delen och i den nedre har jag flera packar med bommullsgarn på härvor som måste bobinas upp för att kunna varpas av.
Mina planer är att väva draperier i dräll och hänga framför hyllorna för att hindra solljuset att nå garnerna. Det känns nästan som om drömmen om vävstugan uppe i ladugården kommit lite närmare,

2 kommentarer:

  1. Snyggt och överskådligt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så stiligt.

    Jag har alla mina garner i allsköns kartonger i en bokhylla. Tänker också på solblekning så det får se ut så. Men sen nån dag kanske när jag blir stor att det kan få se sådär elegant ut hemma hos mig med.

    (Bara steget från en alltid överfull piletunna till en hel bokhylla var häftigt.)

    SvaraRadera