tisdag 1 mars 2011

Ett vävredskap!


Så här ser den ut min ledbelysning som jag köpte igår. Den ska placeras på en bräda och skruvas fast över min vävstol glimåkra Aktiv som jag väver kökshandukarna på.
Jag var på vävstugan igårkväll för att väva på gardinerna och jag kände hur irriterad jag blev över det dåliga ljuset. Jag vet inte om det är åldern som gör att jag är så beroende av bra belysning i vävstolarna.
Jag är nog en bortskämd vävare som vill ha kontramarsch, belysning, bomsprötsuppsamlare, krok för sax och vidhängd korg på alla mina vävstolar.
Alla vävpallar utom dom två största är ombyggda med lådor under sitsen och jag är jättenöjd över att ha en armlängd till det jag behöver till min vävning. Belysningen kostade 150 :- och är en billig sak för att göra vävningen alltmer njutbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar