tisdag 5 april 2011

Min kreativa ådra!


Tänk att det går att skapa av lite färgpigment, linolja och balsamterpentin. Det är så kul när jag börjar se slutet på mina målningsprojekt.
Hörnskåpet står på tork och nymålat är bordskivan på symaskinsunderedet som ska likna marmor. Ett varv med en liten smal pensel återstår innan bordskivan är färdig. Vävpallen ska även den målas på lite till innan den är färdig. När allt är färdigmålat och torrt kan jag dunka på i öxabäcksvävstolen och väva färdigt ripsmattorna.
Jag är tacksam för den målningskurs om jag gick för ganska många år sedan, och jag har tappat räkningen på hur många möbler som jag målat genom åren.
Det som jag närmast planerat att måla om är byrån som står i gästrummet i sommarstugan. Ljust grå ska den bli och få änglabeslag som spegelbyrån som står i sovrummet i lilla stugan vid Skulesjön.
Det ska bli gråmålade änglabyråer i båda av våra sommarstugor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar