fredag 29 april 2011

Tidig stugförsta!




För första gången sedan vi köpte stugan på ön 1986 har vi båtledes kommit hit under april månad. Det gick fantastisk fort att göra i ordning båten för sjösättning.

Sedan en sakta färd mot hamnen där en stor snöhög låg på sjösättningsrampen. Maken hade en ide att kolla närhamnen och där fanns en snöfri sjösättningsramp som vi kunde använda.

Sjösättning och ca 40 minuter senare kunde vi lägga till vid hemmabryggan som grannen lagt ut tidigare i veckan. Vattnet är påkopplatt och vi har ätit rödbetsrakor med rödvinsdryck till.

Allt vore underbart om inte mitt konstiga ryggont fanns. Hur som helst så är det skönt att öppna upp vårt underbara sommarparadis som jag inte kommer att kunna njuta av som jag vill då jag ska jobba hela sommaren. Men sommarparadiset finns kvar och om man får leva så har vi många underbara somrar kvar att njuta av det här.

Bloggmadamen med make är lyckliga ägare av ett sommarparadis som många skulle avundas oss för, och jag undrar vad jag gjort för gott för att ha det så här bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar