söndag 26 juni 2011

Åter till vardagen!

Midsommar helgen är över för i år, och är nog den storhelg som jag älskar allra mest. Det är då vi samlas med barn, barnbarn och ibland goda vänner på den ö i höga kusten där vi har vårt sommarparadis. I år blev det släktkalas fastän en av huvudpersonerna saknades. Det är min lagvigde som förnärvarande jobbar i Afganistan och inte kunnat vara med på  det traditionella midsommar firandet i sommarstugan..

Dagen har bestått av hop packning av tält, mm. Alla har hjälpt till att bära och packa båten. Sedan städning och en regnig båtfärd över havet in till fastlandet.

Sedan hem och ådringsmålat byrån som blev ljust grå till färgen och ikväll så har vi varit på middag hos Hedvig och Sune där vi avnjutit en härligt god middag.

Mätt, nöjd och trött kan jag konstatera att jag hittat min röda regnjacka, vilket innebär att i morgon kväll ska färgen av finbyrån så jag kan lämna överstycket till snickaren och kanske hinner måla det första grundvarvet innan maken kommer hem. Då lär det bli slut på att ockupera hans revir.

Det känns lite sorgligt att vi nu går mot mörkare tider, och att det är ett helt år till nästa midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar