onsdag 29 juni 2011

Skåpmani!

Jag är totalförälskad i gamla skåp och blir så lycklig att få dom fina och användbara. Så även i detta som är ett av två skåp som inhandlats under den månad maken jobbar i Afghanistan. Han säger att han försöker göra protest-kommentarer men lyckas inte och tur är väl det. Nu är byrån slipad och skall få stå några dagar och torka ordentligt innan jag sätter penseln i det. Skåpet ska målas inuti och utanpå och jag ska börja med att måla det vitt med min egenhändigt blandade linoljefärg. Då kan jag måla det i någon annan färg när helst jag vill.


Möjligen blir det i slutändan brunt som det såg ut när jag köpte det. Vilken färg det blir beror förstås på var skåpet ska placeras. Överstycket är lämnat till snickaren som lovar få det färdigt till fredagseftermiddag.

Ett annat målarprojekt är den stora byrån som står i gäst-rummet i sommarstugan på ön. Den är målad i en modern lackfärg och blir betydligt svårare att få ren från färg. Den ska efter renovering få beslag med änglar på och kommer att få heta just änglabyrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar