fredag 25 november 2011

Åter på plats!

Nu är den tillbaka på sin plats min lilla köksvävstol som jag har så trevligt i. Varpan är åter på sin plats i källaren, och 5 varpfläter bev det + en liten fläta som jag ska väva hankar till handdukarna i en liten bandvävstol. I morgon ska jag förskeda den gardinväv som ska i Öxabäcken i källaren och i den här ska det bli färgranna badlakan i sålldräll.
Sedan ska det bli julbord tillsammans med familjen, make, barn, exmake och barnbarn. 3 vuxna barn och en vovve ska sova här natten till söndag. Det är en härlig tillställning som jag inte vill vara utan då det har blivit en tradition. Näske krog blir det detta år.

1 kommentar:

  1. Jag ser fram emot att få se alla dina härliga vävar som du planerat. Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera